zaterdag 5 september 2009

Wouter op de boerderij

Per ingang van vandaag neem ik me voor iedere week de camera even te legen (lees: de foto's op de pc zetten) en een blogje te schrijven... zo moeilijk kan dat niet zijn! Maar eerst die dingen die er de afgelopen maanden niet op zijn gekomen... dus gaan we helemaal terug naar april.








Afgelopen winter stond er een advertentie op Marktplaats waarin we een hulp zochten voor op de boerderij. Hij/zij moest verstand hebben van landbouwmachines d.w.z. reparaties en onderhoud kunnen uitvoeren om al die klusjes te doen waaraan Johan niet toekomt, en wat laswerk betreft ook niet kan doen. En de laatste slakjes die ik gelast heb, was in... even denken... in '84 ofzo, op de Lagere Landbouwschool. Dat is (te) lang geleden! Een reactie, afkomstig van ene Willem, luidde als volgt: 'wanneer kan ik beginnen?' en: 'ik stap morgen in de auto'. Lachen! De keus viel op Wouter, vanwege zijn werkervaring met constructiewerk, en ook vanwege zijn ervaring met koeien en melken.


Wouter bleek inderdaad superhandig te zijn... hij heeft geploegd, bomen gekapt, mest gereden, alle machines nagekeken en onderdelen vervangen, 't belangrijke laswerk aan de stalinrichting gedaan, gezaagd, getimmerd, noem maar op. We hebben een kalfje dat direct bij zijn aankomst werd geboren, indirect naar hem vernoemd met de naam 'Wouke'. Jammer dat Wouter last kreeg van heimwee (een vreselijk spook dat bezit van je neemt en je niet meer loslaat) en voortijdig terugging naar Nederland. Wouter, bedankt voor alles.


Geen opmerkingen: