donderdag 5 februari 2009

Het feest van de schapenkoppen















Eind januari vorig jaar, beleefden wij onze vuurdoop op het Sauhaufest, het feest van de schapenkoppen. Alleen had ik toen geen camera meegenomen (heel slim). Die had ik dit jaar wel bij me...en 't klinkt raar voor iemand die 2 schapenkoppen achter de kiezen heeft...toen ik een paar dagen later de foto's weer terugzag, 's morgens met een lekker ontbijtje achter de laptop...werd ik effe niet goed van die bak vol met schapenkoppen! Of om Johan te citeren: het is net een bak vol met vissekoppen...al die ogen die je aanstaren! Klaas-Willem, een neef van Johan, mocht ook de geneugten van dit dorpsfestijn meemaken. In Denemarken werkt hij voor een melkveehouder, die hij een week alleen kon laten, om hier de boel even over te nemen. Johan had dus voor het eerst sinds hij hier is (aug. '07) een weekje vrij. Vandaag is zijn laatste vrije dag, want Klaas vliegt morgen weer terug. De beide heren hebben máár 1 kop verorberd...wat dat betreft kan ik deze traditie, dit jaar voor de 16e keer georganiseerd, meer waarderen. Hoe onsmakelijk het er dan ook uit mag zien...het vlees is licht gezouten, en smaakt heerlijk. Ook was er dit jaar iets nieuws; een gokspel waarbij een schaap ingezet werd, die in de zaal zijn behoefte moest deponeren!...gauw lezen maar...op de site van 'Boerderij'.















Geen opmerkingen: