zondag 28 september 2008

Zomer-Intro

Het laatste weekend van september lijkt het wel alsof de zomer voorgoed voorbij is. De regen slaat tegen de ramen en de regenmeter, die helemaal niet zo'n gunstige plek heeft, is bijna overstroomd. De wind wakkert aan tot stormachtige vlagen en zwakt weer af tot een zachte bries. Af en toe een zonnetje, en dan ineens kletteren de hagelstenen je om de oren. Echt Tronders weer dus!! Maar vorig jaar oktober hebben we nog een flink aantal zonnige dagen gehad, dus wie weet...!! Nu is het lekker om bij de kachel te kruipen met een spannend boek en om de 100den foto's uit te zoeken die de afgelopen zomer gemaakt zijn. We hebben veel aanloop gehad van familieleden en vrienden en dat was erg gezellig. We hebben samen tochtjes gemaakt, maar de gasten zijn ook alleen op pad geweest en hebben de foto's op onze laptop achtergelaten. De komende weken zal ik in verschillende afleveringen terugblikken op al deze uitstapjes. Om (na) te genieten van het prachtige schiereiland Fosen en om weer zin te krijgen in de volgende vakantie bij ons!!

Uit de vele prachtige foto's heb ik de foto van Freddie (vriend uit Winterswijk) uitgekozen om het begin van onze blog eens te veranderen. De oude foto stond er al weer een jaar op; hoog tijd voor iets anders. De foto is gemaakt vanaf de top van de bergen, waar de windmolens staan. Helemaal links is het einde van de vallei; daar staat 'het verlaten huis'. Aan de rechterkant zie je de boerderij. Dit bijzondere uitje binnenkort te zien op de blog, met veel schitterende foto's. Ook de ploegfoto onderaan de blog is vervangen door een foto van ons beiden op zee, gemaakt door Liesbeth of Martijn (Johans zusje en haar man), tijdens een trip naar het eiland Skjervoya.



Op deze foto zie je de weide waarin de jongste pinken een groot deel van de zomer doorgebracht hebben. Isabel, Annabel, Ibbeltje, HEorSHE, Moriaantje, Sterre, IetPetit en Mops zijn gisteren, met veel gevlei en met de nodige brokjes, de weide uitgehaald en op stal gezet. Nog een teken dat de zomer (helaas) voorbij is. Hun weide is zo goed als kaal en Johan heeft de afgelopen weken al diverse ronde balen gebracht om ze bij te voeren. Bovendien is dit weer wel een beetje te gortig voor ze!! De oudste 4 staan op de grup, de jongste 4 zijn bij Victoria en Freia in een hok ondergebracht. Nu pas kun je zien hoe ze de afgelopen maanden gegroeid zijn. Isabel heeft zelfs al de leefijd om geinsemineerd te worden. Kleine koetjes worden groot!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Vera en Johan,

Wat gaat de tijd snel he! Ik lees nog iedere keer jullie blog met spannende verhalen (ja jullie staan onder de knop favorieten!). Vooral het verhaal dat de stieren los waren vond ik erg grappig al zullen jullie daar zelf misschien anders over denken.
Op dit moment zit ik "maar" 800 km van jullie vandaan in Alingsas, Zweden. Ik ben hier met stage. De man waarbij ik stage (www.berlux.nl) loop is één van de workshop heads bij het evenement Lights in Alingsas (www.alingsas.se).
Mijn blog heb ik via hyves:
http://danielleoortgiesen.hyves.nl/blog/16297123/Eindelijk_ik_ben_in_Zweden/If0f/
Hier is het weer beter dan bij jullie. Somns een beetje zon, droog en af en toe een stevige windvlaag. Helaas zijn de voorspellingen slechter...

Groetjes,
Danielle