zondag 11 mei 2008

Even wachten.....


Deze blog is meer een soort foto-album; er zijn zoveel foto's die niet in een of ander verhaal passen, maar wel de moeite waard zijn. De foto van het rendier en het paard is mijn favoriet. Ik blijf het bijzonder vinden dat rendieren, maar ook reeën en elanden soms dichtbij de boerderij en ons huis komen. Eigenlijk heb ik pech gehad bij deze foto; er liepen er meerdere heel dicht bij ons huis. Wanneer ik als een gek naar het kastje ren, waarin de camera ligt, rennen de rendieren alweer het weiland uit. Op de hoek van het weiland blijft er 1 staan en kijkt nog even achterom; dat is dan weer mijn geluk.

Ook gebeuren er dingen waarvan ik maar wat graag wilde dat ik er foto's van had. Op een mooie dag rijdt Johan met de Massey naar de benzinepomp bij de haven. Eenmaal aangekomen, ziet hij een enorm schip liggen, die ook aan het tanken is. Dan moet ik maar even wachten, denkt hij, en gaat bij de ICA een kop koffie drinken en een praatje maken met een paar Bessakers. Na een half uur is hij nog steeds niet aan de beurt en hoort dan dat het schip 40.000 liter aan het tanken is. Er is al 4.000 liter binnen, dus dat schiet lekker op!! Daar gaan we mooi niet op wachten!! De volgende dag rijdt hij opnieuw naar de haven...maar op nog geen 100 meter vanaf de pomp, staat de Massey stil. Snel een jerrycan met een paar liter diesel halen, en dan, eindelijk, kan er getankt worden.















Geen opmerkingen: