dinsdag 25 augustus 2009

Noorse koeien geven dieetmelk

Waar een telefoontje al niet toe kan leiden. Ma. avond ging m'n Noorse mobiel... wie ter wereld zal dat zijn? Bijna niemand weet dat ik dat nummer heb, en bovendien, iedereen belt toch naar 't 'vaste' nummer. Het is een medewerker van de NOS, en ze is op zoek naar meer informatie betreffende een Noors persbericht (Engels geschreven) dat binnen is gekomen bij de Ned. persburo's. Of het klopt dat wij een melkveebedrijf hebben? Ja, dat klopt. Ik beantwoord de andere vragen, zeg niets te weten over 'haar nieuws' en vraag om het persbericht. Uren later ben ik helemaal dizzy van al het gegoogel en ook vandaag heb ik heel wat uurtjes achter 'het lappy' doorgebracht. Lees maar:

Echt hot Noors nieuws dat ik vandaag bij elkaar heb weten te vergaren, en eerlijk is eerlijk, ook dankzij Johan. Die vond ergens op pagina 3 van alle Google-links het emailadres van Anne Sofie Biong, het hoofd van de afd. Voeding bij Tine. En ook dankzij de telefoniste van NRK die het gesprek al wilde afronden... ik nog wat doorzeurde en zij zich ineens herinnerde dat ze wel iets gelezen had... in 't archief dook en op de proppen kwam met het persbericht wat ik bedoelde. Vervolgens vertelde ze dat 't om een uitzending van zondag 23/8 ging, die ik met heel veel gezoek uiteindelijk vond. Klapper vond ik de mail van Biong die 's middags tegen 2en binnenkwam. Tegen 4en heb ik de blog naar 'Boerderij' verzonden en om half 6 stond hij er al op. Zo gaat dat met hot news... een topdag dus, ook door de complimenten van de redactie van 'Boerderij'... ik had het beter gedaan dan ANP, AGD enz. En dan te bedenken dat ik het ma. avond allemaal afdee met de woorden: het is vast een grap!

Geen opmerkingen: